vrijdag 27 juni 2014

Spijkerbroek.... mét of zonder gaten???

Ik heb er weer een "tussendoortje" bij!!! En wat voor één.

Jongste zoon kwam pasgeleden de kamer binnenlopen met zijn nieuwe spijkerbroek aan. Wacht, ik zal even een fotootje laten zien..... ;-)


Wat vinden jullie ervan? Juist, die is dus kapot. Nu wist ik wel dat dit de mode was, maar mijn zoon had tot nu toe nog niet zo'n broek gedragen. "Ja, ik dacht: laat ik eens wat anders kiezen", was zijn reactie op mijn scheve grijns. Nou ja, dat moet dan maar. Die broeken kosten niet niets, dus dragen dan maar! 

En toen moest hij in de was. "t Is een spijkerbroek, dus die kan wel tegen een stootje. Dus niks apart wasje, maar gewoon met de andere spijkerbroeken mee. Nu was ik alles binnenstebuiten, dus ook deze broek had ik omgekeerd voor ik hem in de wasmachine stopte. Verbaasd zag ik dat achter de "gaten" een lapje van spijkerstof geplakt zat. Oké, de broek was dus niet kapot.

Maar na het wassen zag het er zó uit:


De zo mooi vastgeplakte lapjes waren los, er is er zelfs ééntje verdwenen. Tot op heden heb ik die nog niet teruggevonden in mijn wasmachine.
Ik heb eerst heel hard gelachen............en heel lang!
Is deze broek nu kapot of niet??
Maar later realiseerde ik mij dat dit mijn volgende tussendoortje wordt: alle lapjes weer vastplakken met plakvlieseline. En dan maar hopen dat dat bij de volgende wasbeurt blijft zitten!!

3 opmerkingen:

  1. tja de jeugd van tegenwoordig hahha kunnen geen genoeg gaten in zitten.mijn zoon van 15 wil dat ook.
    ikzelf ben ook niet echt van de gaten,die worden dan spontaan groter,ik kan niet van die losse touwtjes afblijven.
    wel apart dat de lapjes loslaten aan de binnenkant,toch handig zo'n handige moeder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh lelijk hé die broeken... die periode ben ik gelukkig voorbij! En ook die van het lage kruis zodat je de hele onderbroek zag... manmanman... en dan te lang laten zodat ze over de grond sleurde tot de rafels er aanhingen en owee als ik daaraan durfde te knippen...
    Ik vind dat wel gek die lapjes...bij die van de zoon waren er helemaal geen lapjes aan de binnenkant... die was dus gewoon echt kapot!
    Maar dat betert hoor... de zoon hier gaat tegenwoordig met een deftige broek, hemd en vest werken! Het komt helemaal goed! Ooit! ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. drama die broeken....bewaar de foto's om ze te laten zien aan je kleinkinderen, die kunnen dan echt niet meer geloven dat hun vader er ooit zo bij wilde lopen...haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie