dinsdag 3 juni 2014

Mooi plaatje en boekomslag.

Gisteren moest ik de dagelijkse boodschappen doen. Omdat het mooi weer was, en het vanwege mijn fibro goed is om lichaamsbeweging te hebben, ging ik met de fiets naar een naburig dorp. Onderweg zag ik een ware bloemenzee, zomaar in de berm. Korenbloemen, klaprozen, kamille, boterbloemen en nog veel meer..... 
Gelukkig had ik mijn telefoon bij me, want ik kon het niet laten om een foto te maken. Graag laat ik jullie meegenieten.


Is het niet geweldig?

Wat ook geweldig is, is dat ik bij de give away De gelukkige naaister een prachtig kleedje heb gewonnen... en dat terwijl we volgende week onze huiskamer gaan opknappen. Wat zal dat kleedje dan mooi staan! Ik ben er heel erg blij mee en wacht in spanning de post af.

Mijn man had voor zijn vijftigste verjaardag een nieuw Psalmboek gekregen, met grotere letters. Dat mocht ook wel, want bij het lezen ging zijn leeftijd meespelen. Hij wilde toen nog geen leesbril, maar inmiddels is hij om en heeft een stuk of vijf (!) leesbrillen her en der door het huis zwerven. ;-)
En soms moet hij nóg zoeken...........hihi.

Jammer genoeg ging de kaft kapot en daarom maakte ik een boekomslag. Stukje kunstleer, aan de binnenkant blauw vilt en een geborduurde applicatie et voilá, het boekomslag is klaar. Zelf was ik er niet helemaal tevreden over, maar gelukkig vindt manlief het mooi. 


Wat in ieder geval gelukt is, is dat je de beschadigde kaft niet meer ziet! En als deze nog eens kapot gaat, maak ik gewoon weer een nieuwe!

Fijne dag allemaal, en geniet van de bloemetjes......!

4 opmerkingen:

  1. Dat is echt genieten, zo'n fietstocht!
    Wat een mooi kado, prachtig met het symbolisch borduurwerk op de voorkant! Tja, dat gaat rond je vijftigste wel spelen dat de ogen wat minder worden. Ik red het nog zonder (ben 47) maar merk het al wel.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige bloemenpracht! Daar had ik ook niet aan kunnen weerstaan!
    Je bent een gelukzak met het winnen van dat kleedje... doekje eigenlijk. Bij ons is een kleed een jurk... ik dacht al...wat heeft ze nu gewonnen? Ha!
    Mooie boekomslag! Je echtgenoot mag nu wel extra voorzichtig doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele mooie foto! De natuur geeft ons dikwijls mooie plaatsjes :-) Je man kreeg een mooi cadeau en jij hebt het weer prachtig opgeknapt! Gelukkig wil hij ondertussen wel een brilletje aandoen, niks ergs aan, ik heb er eentje sinds mijn 18.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo niet tevreden Jannie? Ik vind het heel stijlvol!! Mooi dat je dat zo even doet!! Zo'n boekje heb je toch best vaak in de hand en als het dan nog eens mooi uitziet is dat toch helemaal mooi?

    En die foto van onderweg.... Prachtig!!
    Als je er maar oog voor hebt is Nederland ook heel erg mooi!!

    Liefs,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie