zaterdag 14 juni 2014

Gehaakte gordijntjes.....groeien gestaag.

Al een paar weken ben ik bezig met blokken te haken voor mijn gordijntjes (zie dit bericht). Het is een tussendoor karweitje, want als ik lang haak krijg ik pijn in polsen en handen. Maar dat is juist ook wel fijn, dan verveelt het niet zo gauw. Inmiddels heb ik 15 blokken af, en al één gordijn in elkaar gezet. 


In totaal worden dit zes gordijntjes, die bij ons in het tuinhuis komen te hangen. Totaal moet ik 44 blokken haken (2 gordijntjes van 6 blokken en 4 gordijntjes van 8 blokken). Dus ik heb nog wel een tijdje te gaan.... Maar als ik mijn ogen dicht doe, zie ik ze al voor de raampjes boven de rode geraniums hangen. Ik hoop alleen dat ik ze af heb vóór de geraniums uitgebloeid zijn, hihi.

Van de week maakte ik ook nog een Baby Born setje. Van lieverlede weten mensen mij te vinden, en maak ik steeds meer setjes. Zó ontzettend leuk om te doen....

















En ja, dan de wedstrijd van gisteravond! Geweldig toch! Omdat wij de huiskamer aan het opknappen zijn, konden wij niet lekker op de bank televisie kijken. Wij keken dus zó:


En dat ging prima. Laptop op het aanrecht, de televisie van mijn overleden schoonvader ernaast, snoertje ernaar toe voor de aansluiting, et voila, een eigen tv-keuken! Dat was nog eens gemakkelijk: kaasblokjes snijden en wedstrijd kijken tegelijk. Was maar goed ook, met al die doelpunten, je zou er anders zó een gemist hebben. ;-)
Nu moet het Nederlands elftal deze winst proberen vast te houden, en dat kan nog wel eens een probleem zijn. Maar leuk was het in ieder geval wel!

Fijn weekend!

12 opmerkingen:

  1. Leuke gordijntjes zullen dat worden. Gebruik er katoen voor?
    grtjs Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Riet, ik gebruik hiervoor Catania katoen, die haakt super!

      Verwijderen
  2. Ha toch een oplossing gevonden voor het WK! En je troostbeker heb je in ieder geval niet nodig gehad gisteren! d'Hollanders hebben verdiend gewonnen! (zeidebelg! ;))
    Je gordijntjes worden super... die klaar zijn kan je alvast ophangen bij de geraniums. Dan krijgen we toch al een indruk hoe het zal worden?
    Vooruit! Doen hoor!!!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig patroon voor gordijntjes,ook ik ben fan van catania katoen.
    heel fijn weekend en haak ze.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat worden mooie gordijntjes!

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm Jannie.... ik ben nu al een beetje verliefd op je gordijntjes!!
    Ze worden vast prachtig!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm Jannie, ik ben nu al een beetje verliefd!!
    Je gordijntjes worden prachtig!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeg jannie waar heb jij dit patroontje weg want ze zjijn wel heel mooi krijg zin om ze voor mijn schuur te haken grtjs mery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mery,
      Ik heb dit patroon via http://degelukkigenaaister.blogspot.nl/2014/05/gehaakte-gordijntjes.html. Zij heeft het patroon en kan het naar je opsturen. Ik kreeg het ook via de mail binnen. Ze zal het leuk vinden als je het zelf bij haar opvraagt.
      Het patroon haakt heel gemakkelijk, en je kunt het overal doen, omdat het losse blokken zijn.
      Succes,
      Jannie

      Verwijderen
  8. Wat een geweldige gordijntjes! Helemaal top. En zo netjes gehaakt! Ik denk dat ik het patroon ook eens even ga aanvragen. Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat worden je gordijntjes mooi! Het lijkt een leuk patroontje om te haken en het resultaat is super.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie