dinsdag 10 juni 2014

Een vreemde Tweede Pinksterdag.

Hoe was onze tweede Pinksterdag? Warm.... net als bij jullie. Alleen konden wij niet lekker in de tuin luieren. Nee, wij moesten de huiskamer leegmaken. Niet omdat we gaan verhuizen, maar omdat de huiskamer wel een opknapbeurt kan gebruiken. De parketvloer wordt helemaal geschuurd en van een ander kleurtje voorzien. Als je dan toch bezig bent, geef je de muren ook meteen een ander kleurtje. Ach, en die vitrage en overgordijnen hangen er ook al zo lang.....

Gisteren was het dus zover, de GROTE VERHUIZING (hihi)! De afgelopen week had ik alle kasten al leeggemaakt, dus mijn man en twee van mijn zonen konden meteen beginnen, dacht ik. Nou, dat was niet helemaal waar, want alle "apparatuur" (dvd speler, televisie, stereoset e.d.) moesten nog losgekoppeld worden. Daar mocht ik de afgelopen week natuurlijk niet aankomen........... En daar had mijn man toch nog wel even tijd voor nodig. 

Maar goed, toen de temperatuur al tot een bepaalde hoogte was gestegen, ging het toch echt gebeuren. Na anderhalf uur sjouwen zag de huiskamer er zó uit:



En de garage zó :


Om over mijn hobbykamertje maar niet te spreken.... Ik heb nog wel wat ruimte overgehouden om wat te hobby-en, maar moet wel her en der overheen klimmen.... en dat op mijn oude dag ;-)

Toen de klus geklaard was, wilden de mannen alle drie maar al te graag onder de douche. Normaal hebben ze niet altijd evenveel haast hiermee.....

En nu is er sinds vanmorgen al het rustgevende (maar niet heus) geluid van een schuurmachine door het hele huis te horen.....


Code rood ; hebben jullie het een beetje overleeft? Het waren wel prachtige wolkenpartijen die wij hebben gezien, zoals deze bijvoorbeeld. Maar al met al is het bij ons heel erg meegevallen. We hebben vannacht wel flinke donder gehoord en er is 13 mm. regen gevallen, maar gelukkig bleven wij voor het ergste gespaard.


Vandaag is het weer een stralend warme dag. Ik ga maar weer eens genieten van het "rustige" geluid van de schuurmachine.... En als jullie me de komende weken niet al te veel horen, dan weet je hoe dat komt.

Fijne dag!

4 opmerkingen:

  1. Een tijdje geen tv? Geen makkelijke bank? Het enige wat jij nog kan doen is naar je hobbyhoekje klauteren en daar voor de rest van de tijd gezellig handwerken! Ik ben benieuwd hoeveel mooie creaties dat gaat opleveren?
    Ik denk even aan iets... geen tv? En het WK dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig kun je op de laptop ook voetbal kijken, in de keuken, dichtbij de hapjes en drankjes, hihi.

      Verwijderen
  2. Wow... dat gaat straks mooi worden Jannie, ik weet het zeker!!
    Maar vraag niet te veel van jezelf hè?
    Het hoeft allemaal niet in 1x klaar!!!
    Je hebt een heerlijk grote kamer!! Hoewel hij leeg altijd groter toont dan het werkelijk is...
    Het valt mij tenminste altijd weer tegen als al mijn dingen er weer in staan....

    Succes met je achtergrondmuziek!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig kan je nog naar je hobbykamer vluchten en je daar wat afreageren of in de tuin als het goed weer is! Hopelijk is het schuren snel gedaan, maar als alles weer opgefrist is en je nieuwe vitrages hebt zal het een pretje zijn om weer in je huiskamer te zitten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie