woensdag 18 juni 2014

Bijna klaar.

Zucht....
Mag ik even zuchten? Vorige week hebben we de hele huiskamer leeggehaald, zoals ik al in een vorig blogbericht schreef. Inmiddels is de vloer klaar. De schilder is momenteel de muren aan het sauzen en een paar kozijnen aan het verven. Vandaar mijn grote zucht. Nee, niet omdat hij het niet goed doet, integendeel, hij werkt heel netjes en snel.... Ook niet omdat de kleur op de muur tegenvalt. Die vind ik juist heel mooi en goed bij de vloer passen. Maar gewoon, omdat ik mijn huiskamer zo mis. En dat had ik eigenlijk niet gedacht. Want wat is nou twee weekjes? 

Twee weken zonder lekker bankstel om even te kunnen hangen blijken toch langer te zijn dan ik dacht. Hoewel ik niet vaak televisie kijk, begin ik die gek genoeg toch te missen. Eigenlijk is het zo, dat de huiselijkheid weg is. Gezamenlijk koffie drinken of een zak chips leegeten zit er niet echt in, en ik denk dat ik dát het meeste mis. Maar nu ophouden met zuchten, Jannie, want het is bijna klaar. 

Zo ziet het er momenteel bij ons uit:


Ik weet, de foto is niet erg scherp, maar het schept wel een "duidelijk" beeld (wat een beeldspraak....) hoe het er uit ziet. 

Morgen zal de schilder de laatste hand aan de kamer leggen, en vrijdag kan er dan waarschijnlijk al weer wat ingeruimd worden. 
Dat zou wel heel mooi zijn, want zaterdag hoop ik met mijn twee zussen de Pink Ribbon loop in Drunen te lopen...... Maar daarover in een ander blogje meer.

6 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je zucht Jannie!! Als het hier was zou ik de hele dag lopen zuchten denk ik. Gewoon van frustratie omdat je niet in je kamer kunt!!
    Terwijl er als het allemaal netjes op zijn plaats staat er soms best wel dagen zijn dat je ook haast niet in je kamer kunt. Maar gewoon het idee dat het niet kan. Maar ik geloof vast dat het heel mooi en smaakvol zal worden!!
    Het moet eerst slechter worden voor het beter wordt!!
    Je moet maar zo denken: straks lekker genieten van je nieuwe kamer op je lekkere luie bank!! Iets om naar uit te kijken!!

    En die 'loop' waar je het over had? Heel benieuwd hoe je ervaring daar zijn!! (en hoeveel blaren je er aan overhoudt)

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het ook wel begrijpen maar 2 wk valt wel mee, de laatste keer stond ons huis een paar mnd op z'n kop.
    Succes met het lopen.
    grtjs Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, Riet, eigenlijk weet ik ook wel dat twee weken heel kort is, maar toch.... je wilt graag je huis weer terug. Maar dat gaat ook weer heel snel gebeuren hoor.En ik zit niet in een dip of zo...... ;-)
      Knap dat jij het een paar maanden volhield!
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
  3. Allé niet zuchten... teeveetje op de keukenkastjes... voetjes op de tafel en even genieten van oranje!
    Hup holland hup... ik duim!!!!
    En het is zo vrijdag!
    Succes bij de wandeling zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach jannie, ik begrijp het heel goed maar als het straks klaar is en je kunt het weer inrichten nou dat voelt dan zo fijn in je nieuwe huiskamer,nog even de tanden op elkaar.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, we begrijpen het helemaal hoor! Maar je geduld wordt beloond als je nadien je huiskamer zal zien en alles weer netjes terug op zijn plaats is, zal je supertevreden zijn :-) En dat je de huiselijkheid en de gezelligheid mist is heel verstaanbaar.
    En je gaat lopen, dat doe ik echt niet graag en kan ik ook niet goed meer door een pijnlijke knie. Grote bewondering dat je daaraan meedoet!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie