zaterdag 10 mei 2014

Mijn eigen plekje.

Vanmorgen was ik al heel vroeg wakker. Opeens besprong me zomaar een geluksgevoel. Voor het eerst in mijn leven heb ik een eigen kamer!! Wij waren vroeger met veel gezinsleden, en ik heb altijd mijn kamer moeten delen met een zus(je). En nu heb ik een echte hobbykamer!!!!!
 Hoe dat zo is gekomen? 
We hadden een zogenaamde werkkamer, waar mijn man zijn spulletjes en computer had, en ik de mijne. Toen ik nog buitenshuis werkte maakte ik niet veel gebruik van de werkkamer. Ik had geen tijd en geen energie om te gaan hobby-en. Mijn man daarentegen was best veel op die kamer te vinden. 
Tot ik mijn hobby's weer terugvond...... 
En ja, dan was het wel eens dringen in dat kamertje. Mijn man wilde de administratie doen en muziek luisteren, maar daar ratelde mijn naaimachine dan lekker doorheen. Klagen deed hij niet, maar ik voelde me er niet prettig bij. 
Boven was de ongebruikte slaapkamer van onze oudste zoon, die inmiddels het huis uit is. Ik had al eens stiekem gekeken of ik daar niet mijn plekje kon creëren, maar het bureau was echt te klein voor een naaimachine, lockmachine en een werkplaats. 
Ik vertelde dit terloops aan mijn man. "Dus, er zit niets anders op", zei hij geheimzinnig. Ik keek hem niet-begrijpend aan. "Dat ik naar boven vertrek". Dat zei hij, de schat. :-D
Eerst had ik het gevoel of ik hem uit de werkkamer wegjoeg, maar hij hield vol. Ik denk dat hij stiekem toch wel rustig naar zijn muziek wilde luisteren. En nu is het dan zover. Manlief heeft zijn spulletjes afgelopen week naar boven gebracht. 

En nu heb ik dus dit:

Een plekje voor mijn computer en lockmachine,
Een grote werkbank en een plekje voor mijn naaimachine,
En een grote kast met veel bergruimte.
Binnenkort wordt er een nieuw behangetje op de muur geplakt. Van dat vliesbehang, dat je daarna gaat sauzen. En daarna mag ik het helemaal opnieuw aan gaan kleden. Alleen een gedeelte van de kast blijft in gebruik als bergruimte voor wat mappen van mijn man en de spelletjes, de rest is ALLEMAAL VAN MIJ. 

Ik ben een bevoorrecht mens.....





O ja, ik heb nog iets leuks om te laten zien; mijn eigen labeltje.
Daar hoef ik niets bij te zeggen. 
Trots!




Ik herhaal het nog maar eens: ik ben een bevoorrecht mens!

1 opmerking:

  1. Wat een fantastische werk plek heb jij! Heerlijk zo'n plek waar je alles kan laten staan. Je labes zijn ook super, en die horen op je zelf gemaakte werk! Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie