zaterdag 17 mei 2014

Mega Mindy.

Van de week heb ik met de pop gespeeld, hihi.
Ik heb eens verteld dat ik op verzoek een Mega Mindy pakje mocht maken voor de Babyborn. En nu is het af! Het is een cadeautje voor een meisje wat in juli jarig is, dus ik ben er heel erg op tijd mee klaar.
Gisteren heb ik een paar fotootjes naar de gever gestuurd, en die vond het gelukkig gewéldig. Ik kreeg een hele lieve mail terug. Het blijft altijd spannend hoe het ontvangen wordt.

En dit is het geworden.



Als basis gebruikte ik een patroon van een legging en een t-shirt wat ik al eerder maakte. Via internet heb ik een plaatje van het Mega Mindy pak op mijn bureaublad opgeslagen, zodat ik de details zo veel mogelijk kon namaken. Hoe langer ik bezig was, hoe enthousiaster ik zelf werd....



Enkele details:






Het tasje waar het 'bliepertje' in zit, kan zelfs open en sluit met een drukkertje.



Hier het setje nog eens, zonder de pop.


Het truitje sluit met klittenband achter, en ook de gele cape heeft een klittenbandsluiting.
Het was een hele uitdaging om te maken, maar zeker voor herhaling vatbaar. Weet je wat het moeilijkste was om te maken? Het rode 'overbroekje'. Dit was heel lastig om passend te krijgen. Dat zou je niet zeggen, maar toch is het zo. Maar nu heb ik wél alvast een goed patroon voor een onderbroekje of bikinibroekje, als ik dat ooit nog een ga maken. :-D

Nog heel even een fotootje van de slofjes voor Babyborn, die ik deze week ook maakte. Dan zijn jullie weer helemaal bij.



Zo, en nu snel naar buiten, want het zonnetje roept.

Een heel fijn weekend allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je het weer mooi gemaakt!! Zeker weten dat dit goed ontvangen gaat worden!!
    Ik wens je een zonnig weekend!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dit is wel enorm goed gelukt Jannie! Echt een heuse mega mindy! Hoe krijg je het voor elkaar, dat gepriegel? Te prutserig voor mij denk ik, alhoewel met een kleindochter erbij nu, staat me dit misschien ook nog te wachten, wie weet.... Deze gaat alvast met open armen ontvangen worden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha dit is super!
    Er gaat een "megamindyfannetje" gelukkig zijn. Daar ben ik zeker van!
    En de schoentjes zijn ook geweldig... allemaal handwerk die schoentjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder knap gemaakt, prachtig! Leuk he, zo'n speciale opdracht! Al kan ik mij wel druk maken of ik het wel kan én ben extra blij als 'de missie geslaagd is'. :-) Heel schattige slofjes ook!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie