donderdag 29 mei 2014

Effe weg in eigen land...

Wij waren een paar dagen weg... naar Egmond aan Zee. 
Heerlijke dagen gehad, hoewel het niet echt strandweer was. Nu zijn wij niet zo van het bakken op het strand, dus echt een probleem was het niet.



 Dag één deden we een strandwandeling. De blote voetjes lekker in het zand, want het water was echt nog koud. 


Dag twee deden we een stadswandeling, in Alkmaar. Dé kaasstad, dus eerst maar eens het kaasmuseum bezocht.
Hier zie je een foto van de Waag, waar elke vrijdag nog op traditionele wijze kaasmarkt wordt gehouden. Je weet wel, met van die mannen die de kazen nog wegdragen op van die plateaus.


 Daarna heerlijk door de stad gestruind, af en toe een terrasje gepikt en veel van Alkmaar gezien. Dat vind ik het ideale van een stadswandeling mét boekje, je wordt op dingen gewezen waar je anders geen weet van had. Nog een paar foto's van Alkmaar, omdat het er zo mooi is. 



Om een uur of vier hielden we het voor gezien. Nog maar drie minuten nadat we in de auto zaten, begon het te plenzen..... tot de volgende morgen toe. 

Dag drie was alweer onze terugreis, maar we besloten via de Bazaar in Beverwijk te gaan. Volgens het toeristenkrantje was daar van alles te beleven. We kwamen aanrijden en het was er verdacht rustig. Wij nog niks in de gaten, want het eerste wat we zagen was een Aziatische supermarkt en die was open. Ik heb mijn ogen uitgekeken; wát een producten, waarvan ik vaak het bestaan niet eens wist.... Nou kon ik ook niet alle etiketjes lezen; mijn Chinees is niet al te best. ;-) Af en toe gooiden wij wat in ons mandje, waarvan we dachten dat we daar wel iets mee konden. 
(Hebben we vandaag maar meteen uitgeprobeerd, het smaakte heerlijk!)
Uit de supermarkt gekomen dachten we verder te kijken op de Bazaar, maar helaas was alles voor de rest gesloten! Tegenvallertje, maar we hadden al zo lang in die grote toko gelopen, dat we besloten zachtjes aan naar huis te gaan. 

We hebben van deze dagen genoten....



3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n uitje, echt genieten! Heerlijk, langs de zee wandelen en Alkmaar is een leuke stad. Gelukkig dat jullie dan toch nog in de Toko rond konden struinen, wel jammer van de Bazaar.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo een paar daagjes ertussenuit, effe rustigaan, niks hoeft! Alleen genieten! Je ondertekent je foto's zie ik Jannie, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zou ik ook willen doen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie