zondag 6 april 2014

Winters breien in het voorjaar.

In een vorig berichtje heb ik jullie allemaal losse gebreide lapjes laten zien, met heel veel draadjes om in te stoppen. Het was het begin van een nieuw Babyborn setje. Poppenmoeder Quinty wilde zo graag een sjaaltje voor haar pop, maar oma vond dat het dan meteen een heel setje moest zijn. Quinty houdt van roze, (welk klein meisje niet, haha) en voor de rest kreeg ik de vrije hand. En het is af!


Het is geworden: een vestje, mutsje, broekje en natuurlijk het sjaaltje.


Op het mutsje heb ik een strikje genaaid en langs het vestje en het sjaaltje een broderie kantje. Zo krijgt het setje een romantische uitstraling. Of de poppenmoeder al weet wat romantisch is betwijfel ik, maar misschien vallen haar de Hello Kitty knoopjes op.... ;-)

Het broekje is van joggingstof gemaakt en daar heb ik met blauw garen een contraststiksels op gedaan. 




Als oma morgen thuis is, kan ik het setje gaan afleveren. Altijd weer een leuk moment.
En ik kan me weer storten op mijn volgende uitdaging.

Fijne dag nog allemaal!

1 opmerking:

  1. leuk om te doen he poppenkleertjes maken.voordat ik ging haken heb ik dat heel veel gedaan.alleen geen foto's van gemaakt.
    de pop van mijn nichtje heeft meer kleren als ik hihi
    ik zal eens als ik bij haar ben wat foto's ervan maken

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie