maandag 7 april 2014

South Bay Stola, eindelijk begonnen.

Op verschillende blogs zag ik de South Bay Stola. Ik vond hem prachtig, maar ik durfde er nooit aan te beginnen. Een té ingewikkeld en té groot project voor mij. Tot ik op het blog van Gerda (klik) op haar sjaal reageerde met een : "Ik durf er niet aan te beginnen". Haar antwoord was: "GEWOON DOEN!, niks moeilijks aan." 

Vanmorgen tijdens mijn noeste arbeid in huis (lees: huishoudelijke karweitjes) dacht ik: "waarom ook niet" en ben direct na het eten in de auto gestapt om wol te gaan kopen. Als de wol in huis was, kon ik er niet meer onderuit, was mijn redenering. 

Toen ik thuiskwam kon ik het niet laten om eventjes te proberen. Het was lekker weer en ik ging buiten op het tuinbankje zitten haken. Inderdaad, het patroon is niet moeilijk, dus ik was zó een eindje op weg. Maar het haakwerk begon een beetje op een plank te lijken. Ja hoor, te kleine haaknaald. En eentje van de goede maat (nummer 6) had ik niet in huis! Dus weer de auto in, haaknaald kopen! Thuisgekomen de boel uitgehaald en opnieuw begonnen, met de goede haaknaald. Meteen een excuus om nog even te zitten. ;-) 
Ja hoor, nu was het een mooi soepel beginnetje. 


Ik ben nog maar een eindje op weg, want ik had me vandaag ook voorgenomen om een paar bedden te soppen (nee, niet allemaal, dat wordt me een beetje te veel) , de matrassen af te zuigen, de dekbedden te wisselen en alles uit te wassen. Dat is een zwaar werkje, vooral als je fibro hebt. Mijn armen lijken nu ook wel tien centimeter langer...... dus ik weet niet of ik vanavond nog een eindje kan haken. Maar proberen ga ik het zeker!

En Gerda, bedankt meid, dat duwtje in de rug had ik nou nét nodig!

Een hartelijke groet en een fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie