maandag 21 april 2014

Paaskonijnen.

Wat wij vandaag toch zagen bij ons in de tuin! 
Laat ik bij het begin van het verhaal beginnen. Zoals ik wel eens verteld heb, wonen wij vlakbij een park. In dat park vind je natuurlijk ook konijnen. Een tijdje geleden kregen wij in onze tuin bezoek van één van deze  konijnen. In het begin was het nog wel leuk, maar nadat de peterselie en een heleboel andere net opgekomen plantjes verdwenen waren, werden we iets minder enthousiast. Toen we zagen dat het konijn verwoede pogingen deed om gangen te gaan graven, wisten we dat we er toch iets tegen moesten doen. Maar opeens.....was hij weg. Probleem opgelost, dachten we. 

Tot een paar dagen geleden....we opeens een klein konijntje zagen huppelen. "Schattig", dachten we nog.
Vanmorgen kwam het kleine konijntje vrolijk onder het tuinhuis vandaan, huppelde lekker over de stoep, gevolgd door nog één en nog één en nog één en nog één.....totaal vijf stuks!!!!
Helaas had ik mijn fototoestel niet bij de hand, en toen ik het gepakt had, waren de konijntjes al weer in de tuin verdwenen. Ik heb nog twee fotootjes kunnen maken, maar daar zie je ze niet alle vijf. Als je goed kijkt zie je op de foto hieronder er drie, twee op de stoep en eentje links onder de struiken. 

Wij hebben dus geen paashazen, maar paaskonijnen. ;-)



Wat deed ik vandaag nog meer? Ik rommelde wat in huis, haakte wat aan mijn omslagdoek en vanmiddag maakten wij een heerlijke wandeling in Zaltbommel. Daar kun je een mooi rondje rond de stad lopen, je loopt dan in een park en komt uit bij restaurant "De Verdraagzaamheid", waar het uitzicht over de Waal heel mooi is. We dronken er een cappuccino, helaas niet op het terras deze keer. Het was te koud jammer genoeg. 


We kwamen langs Jip en Janneke met hun hondje Takkie. Wat heb ik vroeger vaak voorgelezen uit die boekjes. Ik ken sommige stukken nu nog uit het hoofd, haha. 
Deze beeltenis staat hier, omdat de tekenaresse Fiep Westendorp uit Zaltbommel kwam.


Verder heb ik een borduurwerkje opgezet. Dit moet een geurzakje worden. 
Het patroon haalde ik weer uit mijn hele oude knipselmap. 


Wie wat bewaart, die heeft wat!
Al met al heb ik mij deze tweede Paasdag heel goed vermaakt. En nu heb ik de avond ook nog voor me. Heerlijk!

Een hele fijne dag nog allemaal.!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie