vrijdag 25 april 2014

Hij is af!

Hij is nu toch echt af, mijn South Bay sjaal. Nadat ik de laatste bol wol er aan gehaakt heb, is hij  nu lekker ruim geworden. Ik ben er dik tevreden mee.


Afgelopen week ben ik weer naar de "lappenhal" Bastiaans in Ammerzoden geweest. Een geweldig Mekka voor wie van allerhande stoffen en andere handwerkspullen houdt. 
Het is heerlijk om daar gewoon een beetje rond te struinen, maar deze keer had ik gericht een aantal lapjes nodig. 

Deze lapjes bijvoorbeeld moet een Mega Mindy pakje voor de Babyborn worden. Iemand vroeg mij of ik die ook kon maken. Eigenlijk weet ik dat nog niet zeker, maar proberen wil ik het in ieder geval wel. Na het succes van de K3 jurk voor de pop vind ik dit ook een superleuke uitdaging.


Ook kocht ik weer legerstof voor een soldatenrugzak die ik eerder (klik) maakte, voor Gijs deze keer.


Dus ik hoef mij dit weekend niet te vervelen! 

En dan is het morgen ook nog Koningsdag. Op het openbare veldje voor ons huis staat de feesttent al een paar dagen klaar. Wel makkelijk hoor, dat je vanuit je huis gewoon kunt meefeesten. Hoewel, van die enorme feestbeesten zijn wij niet........haha. Maar het doet in ieder geval wel gezellig aan. 
De versierde fietsenoptocht vertrekt ook van hier vandaan en dat is altijd een hele happening. Ik weet nog hoe het was als je als ouders eerst drie fietsen moest versieren en dan ook nog mee moest lopen. Soms ging de optocht zo langzaam dat de kinderen met de fiets bijna omvielen. Dan was je weer blij als je kind nog zijwieltjes had....
Dat zijn wel hele leuke dingen om op terug te kijken. Mijn jongste zoon houdt niet zo van dat terugkijken en zou zeggen: "o, wat doen we weer lekker nostalgisch". En dat doet ons dan weer in de lach schieten...

Ik geloof dat het nu tijd is om weer even lekker in het zonnetje te gaan zitten, met mijn handwerkje natuurlijk. Het geurzakje, wat ik aan het borduren ben is nog niet af, en borduren kun je best buiten doen.

Allemaal een fijn weekend toegewenst met mooi weer en een oranjetompoes!


2 opmerkingen:

  1. Prachtige sjaal Jannie! Mooi kleur ook. Haken is ook zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, je omslagdoek! Dank je wel voor het linken van jouw resultaat, 't wordt een mooi overzicht zo :-)
    Hartelijke groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie