zaterdag 12 april 2014

Frustraties en pannenlappen.

Op een heleboel andere blogs zie je onderaan de berichten een paar fotootjes met "You might also like" erboven. Als je op zo'n fotootje klikt kom je op een gerelateerd berichtje terecht. Jullie kennen dit wel. Dat wilde ik ook wel graag op mijn blog. Nu ben ik niet echt handig in die dingen, maar even Googelen en ja, hoor, ik vond een instructie, die er heel gemakkelijk uitzag. Via de site van LinkWithin zou het maar een minuut duren of ik had ook van die mooie fotootjes onder mijn bericht. Dat klonk veelbelovend........ Nu zijn we TWEE uur verder en het is me nog steeds niet gelukt!!!!
De stappen op LinkWithin heb ik volgens mij uitgevoerd naar instructie. Bij het vakje "Titel" en "Inhoud bewerken" hoef je volgens mij niks in te vullen. Maar dan krijg ik een foutmelding van Blogger. Doe ik dat wel en vul ik bij "Titel" wel iets in en klik ik daarna op "Widget toevoegen", dan krijg ik diezelfde foutmelding. Ik heb ook al geprobeerd zowel de "Titel" in te vullen als in het vakje "Inhoud bewerken" iets te typen. Dan wordt de gadget wel toegevoegd, maar krijg ik ergens onderaan alleen dat wat ik ingetypt heb en nog steeds geen fotootjes, laat staan dat je door kunt klikken!!! 
FRUSTRATIE ALOM DUS!!!

Inmiddels heb ik maar besloten om vanmiddag niet meer verder te proberen, maar ga ik jullie gewoon mijn pannenlappen laten zien, die ik van de week heb gefabriceerd. Eigenlijk heel simpel, maar doeltreffend.


Deze bedoel ik dus. Gemaakt van een theedoek, wat fiberfill en biaisband. Ik ging als volgt te werk.
Knip van de theedoek vier vierkanten van de grootte die je wilt (ik heb 20 x 20 cm. aangehouden). Knip vervolgens vier stukken fiberfill van dezelfde grootte als de lapjes. Ik heb een dubbele laag fiberfill in elke pannenlap genaaid, om zeker te zijn dat je niet alsnog je handen brandt.


Naai vervolgens met een locksteek of zigzagsteek twee lapjes aan elkaar met twee stukken fiberfill ertussen. Dit doe je voor de tweede pannenlap ook.




Stik de pannenlap schuin door op 
4 cm afstand van elkaar. Bies de randen af met biaisband en houd een stukje biaisband langer voor de lus. 





Sla het stukje biaisband om en naai vast om de lus te vormen. Je ziet dat ik met een contrasterende kleur garen een grote zigzagsteek heb gebruikt om het band vast te stikken, maar dat hoeft natuurlijk niet. 

Deze pannenlappen waren snel klaar, leuk om te maken en ook nog eens nuttig. Wat wil je nog meer? ;-)

Enne, als jullie nou nog tips hebben over het toevoegen van de fotootjes van "You might also like", ik hoor ze graag! Ik beloof alleen niet dat ik het meteen ga uitproberen. Ik heb net mijn humeur weer een beetje op het normale peil gekregen. 

Nog een fijn weekend allemaal.

1 opmerking:

  1. Ik zie dat het je toch gelukt is die plaatjes onderin ik heb het ook aleens geprobeerd maar ook mij lukte het niet ,dat heb ik vaker en dn geef ik het dus maar weer op ,maar nu denk ik ook maar weer eens proberen toch leuk ,leuke pannelappen trouwens ook je gehaakte blokjes pannelap

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie