dinsdag 15 april 2014

Foto's bewerken en gehaakt babyspeelgoed.


Vandaag verwelkom ik jullie met een foto. Ook nieuwe volgers hartelijk welkom, leuk dat jullie er bij zijn. 
Ik heb zelfs anonieme volgers, hoe mysterieus.... ;-)

Dit is mijn eerste zelf bewerkte foto. Ik weet dat het vast wel beter en mooier kan, maar ik ben er blij mee. Weer iets om trots op te zijn! 
Vanmiddag heb ik Ria op bezoek gehad, die mij een heleboel heeft uitgelegd en heel veel mogelijkheden heeft laten zien. Zo veel dat mijn hoofd ervan duizelt! Gelukkig mag ik altijd contact met haar opnemen als ik er niet uitkom. Een hele geruststelling. 
Als tegenprestatie ga ik voor haar een porseleinen pop aankleden. We gaan samen de stofjes uitzoeken, dus het loopt nog wel even aan, maar als het klaar is laat ik het natuurlijk aan jullie zien.

Een tijdje geleden kocht ik het boekje "Babyspeelgoed haken" van Annemarie Arts. Het is een heel duidelijk boekje en ook de patronen kloppen als een bus. Het was voor mij de eerste kennismaking met het amigurumi haken en daarom was het heel plezierig dat de uitleg voorin ook zo duidelijk was. Ik heb nu diverse dingen uit dit boekje gemaakt. 

Een sleutelbos

Een rammelbal met spiegeltjes


Een rammelaar

Een tutteldoekje "varkentje" 

Een tutteldoekje "koetje"

De omschrijving van de tutteldoekjes staat niet in het boekje, maar wel de beide dierenkopjes. De pootjes zijn mijn eigen ontwerp en het doekje is een simpele granny.

Momenteel ligt het boekje al een tijdje in mijn kast, maar er staan nog zo veel patroontjes in dat ik zeker nog weer eens een keer hier iets uit ga haken.

Groetjes en een fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie