zondag 2 februari 2014

"Soldatenrugzak"

Gisteren vierde Joost, mijn jongste neefje, zijn tweede verjaardag. Zijn moeder had voor zijn verjaardag een rugtas voor het kinderdagverblijf gevraagd. Het moest een stoere tas zijn van het model uiltjesrugzak, die ik al eerder op mijn blog plaatste.
Eerst dacht ik aan een stoere spijkertas met grote zakken, maar toen ik in de lapjeshal was zag ik legerstof liggen. Nou, stoerder kun je volgens mij niet hebben! Dus ben ik hiermee aan de slag gegaan en dit is het resultaat.
 

 Stoer toch?
 
 
Voor zijn zusje Karlijn had ik, toen zij een klein half jaar geleden jarig was, een zwemtas gemaakt. Zij ging na haar verjaardag op zwemles, dus dat kwam goed van pas. Die zag er zo uit:
 
 
Een echte meisjestas!
 
Nu ik toch bezig ben laat ik ook nog even zien wat ik voor Sem maakte:
 
 
 
Een door mijzelf ontworpen schooletui in de kleuren van de voetbalclub waar hij voetbalt! En hij werd 6 jaar, dus dat is zijn rugnummer geworden.
 
Naomi, de grote zus van Sem, heeft haar eigen rugzak ontworpen. Kijk maar eens naar de leuke tekening die zij maakte. Het ontwerp is een beetje aangepast, maar ik heb zo veel mogelijk geprobeerd om de door haar getekende aap te appliqueren. We zijn samen de stofjes wezen kopen, dus de kleurencombinatie is van haarzelf. Goed gedaan, Naomi!
 


 
 
 Vooruit, nog ééntje dan. Dat is de tas voor Naline en meteen ook de eerste die ik met letters appliqueerde. De tas had ik nog liggen, dus alleen de letters en gehaakte bloemetjes/hartjes zijn van mijn hand.
 
 
 
En nu mag ik vol trots zeggen dat ik voor de soldatentas een verzoek heb gehad om hem nog een keer te maken, voor een kindje dat binnenkort naar school gaat. Leuk, he!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie