zaterdag 15 februari 2014

Grapje voor vrienden

Deze week ben ik druk geweest met een heleboel kleine dingetjes die niet konden wachten. Dus blijft je hobby een beetje op de achtergrond. Ach ja, volgende week vast meer tijd...
Gisteren hadden mijn man en ik een feestje bij vrienden. Zij was een half jaartje terug al 50 geworden en hij zag afgelopen week Abraham. En dat werd gisteren gevierd: een eeuwfeestje! Voor de feestvarkens heb ik nog snel een "medaille" gemaakt om de feestvreugde wat te verhogen. 


Zoiets maken is echt heel simpel. Gewoon wat knip- en plakwerk. Je knipt van wit karton een cirkel van de grootte van de medaille. Handig is het om de omtrek van een glas of schoteltje te nemen. Van rood vilt heb ik de rand geknipt en van zwart vilt de cijfers. Met een perforator maak je een gaatje in het karton voor het lint. Dit haal je er vooraf doorheen, dan komt het gaatje achter de rode rand. De cijfers en het vilt heb ik met lijm op het karton geplakt. Ik gebruikte textiellijm, maar het kan ook met andere lijmsoorten. 
Omdat het in dit geval om een vrouw en een man ging heb ik roze en blauw lint gebruikt. 

Al met al werd het heel leuk ontvangen. Ze hebben het in ieder geval de hele avond gedragen, haha.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie