woensdag 5 februari 2014

Kleertjes voor de poppenhoek

Op school bij mijn nichtje Karlijn kregen ze een nieuwe poppenhoek. De poppen hadden niet genoeg kleertjes. Daarom werd aan de kinderen, waaronder Karlijn, gevraagd of ze iets van kleertjes mee wilden nemen. Oma zou wat voor de pop breien. Maar omdat ik een aantal setjes had hangen, heb ik aangeboden dat Karlijn bij mij ook twee setjes mocht uitzoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen vond ze het heel moeilijk om afscheid van de kleertjes te nemen ;-D
Dus sprak ze met haar moeder af, dat ze twee nieuwe setjes uit mocht zoeken. Maar ze wilde graag hetzelfde setje hebben als wat ze af moest geven op school..... Dus heb ik gewoon een nieuwe gebreid.
Probleem opgelost.
 

 
Het setje bestaat uit een jurkje, een hoofdband, schoentjes en een (roze!) onderbroekje. Alles is gebreid. Ik heb het patroon van de site van Wolly online
(behalve de schoentjes)
 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie