donderdag 16 januari 2014

Cadeautjes maken

De laatste paar dagen ben ik bezig geweest met cadeautjes maken. Een tijdje terug had ik wat spanen en kartonnen doosjes gekocht. omdat ik dacht dat ik daar wel wat mee kon. Van lieverlede heb ik ook lintjes, strikjes en andere dingetjes verzameld, onder het mom van: "het is zo handig om wat in de kast te hebben liggen". Daar ben ik dus nu mee aan de slag gegaan. Ik begon met het breien van een babymutsje voor in het doosje. Het patroon vond ik hier. Ik heb het ietsje aangepast, zodat de minderingen mooier uitkwamen. Het is een schattig mutsje geworden, vind ik zelf.
Daarna moest het doosje versierd worden. Eerst heb ik het met acrylverf wit gemaakt en daarna met dubbelzijdig tape de lintjes erop geplakt. Een leuk kraamcadeautje, dacht ik zo....
 

 
We zitten in de tijd van de verjaardagen bij ons in de familie! Deze week vieren maar liefst twee neefjes en één nichtje hun verjaardag. Voor de jongens heb ik niets zelf gemaakt, maar voor het meisje heb ik ook een doosje versierd. Deze keer ietsje anders, want ik heb ook vilt en stof gebruikt. Onder het stoffen rondje op het deksel heb ik wat fiberfill gedaan, wat voor een opbollend effect zorgt.
In het doosje zitten twee gipsen hartjes en "kamerparfum" voor op haar kamer. Morgen viert ze haar verjaardag. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.....
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie